شمار درگذشتگان کووید-۱۹ در ایتالیا احتمالا هزاران نفر بیشتر از رقم فعلی است

پزشکان و پرستاران در یکی از بیمارستان‌های رم، ایتالیا

یک نهاد دولتی در ایتالیا اول خرداد ماه برآورد کرده است که شمار کسانی که در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند، دست‌کم ۱۹ هزار تن بیشتر از رقم فعلی‌ست.

بنا بر آماری که تا کنون ارائه شده بیش از ۳۲ هزار نفر از شهروندان جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال سازمان تامین اجتماعی ایتالیا، مهم‌ترین نهاد در زمینه خدمات اجتماعی و امور بازنشستگان، می‌گوید پژوهش‌های تازه حاکی‌ست رقم گزارش‌شده تا کنون تصویر کاملی از تلفات نمی‌دهد.

این سازمان می‌گوید برآوردها و داده‌های موجود نشان می‌دهد شمار موارد درگذشت ثبت‌شده در ماه‌های مارس و آوریل در حدود ۵۰ هزار مورد بیشتر از میانگینی‌ست که طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ ثبت شده‌است.

با این حال در همان بازه زمانی سازمان حفاظت مدنی ایتالیا در حدود ۲۸ هزار مورد از تلفات انسانی را مربوط به شیوع ویروس کرونای جدید می‌دانست.

به گفته سازمان تامین اجتماعی ایتالیا در این بازه زمانی به احتمال زیاد، حدود ۱۹ هزار نفر دیگر نیز جان خود را به‌دلیل پیامدهای ناشی از شیوع کووید-۱۹ از دست داده‌اند که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها نیز در شمال کشور رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تامین اجتماعی ایتالیا می‌گوید از آن‌جایی که شمار مرگ‌ها کم‌وبیش در این بازه زمانی از ثبات نسبی برخوردار بوده، ما، هرچند با احتیاط لازم، می‌توانیم بگوییم بخش بزرگی از تلفات دیگر ناشی از همه‌گیری بوده است».

این نهاد در عین حال تاکید کرده افزایش مرگ‌ها در کشور نه فقط به‌خاطر کووید-۱۹ که در عین حال ناشی از تلفات انسانی در میان کسانی‌ست که از بیماری‌های دیگر رنج می‌بردند اما به‌دلیل پر بودن بیمارستان‌ها، کمک‌های لازم و حیاتی دریافت نکرده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۲۲۸ هزار مورد ابتلا به بیماری ناشی از کروناویروس جدید در ایتالیا ثبت شده‌است.