عضو هیات رئیسه مجلس توزیع کارت هدیه میان نمایندگان را تایید کرد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تایید خبر توزیع کارت هدیه میان نمایندگان استان تهران گفت که تمام نمایندگان این هدیه را بازگردانده‌اند و به دستگاه اجرایی نیز که این کارت‌ها را میان آنها توزیع کرده، تذکر داده شده است.

احمد امیر آبادی فراهانی در حالی از بازگردادن تمام کارت‌ها سخن می‌گوید که یکی از نمایندگان مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی نوشته است «بسیاری» از نمایندگان این کارت‌ها را برگردانده‌اند.

آقای امیرآبادی فراهانی روز شنبه در مصاحبه‌ با یکی از شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی گفت: «اخیراً جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان تهران و یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شده بود که در پایان جلسه دو کارت هدیه به نمایندگان داده شد اما وکلای ملت از این هدیه ناراحت شده و آن را بازگرداندند.»

به گفته وی، اگرچه «در قانون ممنوعیتی برای دریافت هدیه وجود ندارد» اما او از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهد که «به هیچ وجه بین نمایندگان هدیه توزیع نکنند» چرا که «می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد».

ساعاتی پیش از آن روح الله ایزدخواه، منتخب تهران در مجلس یازدهم، در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشته بود که «در جلسه معارفه نمایندگان استان تهران با یکی از سازمان‌های دولتی استان، به هر نماینده دو عدد کارت هدیه به ارزش مالی ٢.٧ میلیون تومن جهت خرید از یکی از مارک‌های داخلی، اهدا شد.»

وی اما در ادامه عنوان کرده که او و «بسیاری دیگر» کارت‌ها را به سازمان مزبور برگردانده‌اند.