جنتی: نمایندگان از ردصلاحیت‌ها درس بگیرند

دبیر شورای نگهبان از نمایندگان مجلس یازدهم خواسته است که از ردصلاحیت‌های انتخابات مجلس «درس بگیرند».

به گزارش ایسنا، احمد جنتی که روز ۱۲ خرداد در جلسه شورای نگهبان سخن می‌گفت، با اشاره به انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی گفت شورای نگهبان در این انتخابات ۷۰ نفر را رد صلاحیت کرد و ۱۱۷ نماینده مجلس دهم نیز رای نیاوردند، « خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند».

در جریان انتخابات مجلس برخی از نمایندگان مشهور مجلس دهم مانند علی مطهری و محمود صادقی نیز به دلایل سیاسی از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

آقای مطهری در توضیح ردصلاحیت خود گفته است که به دلیل عدم التزام به نظام و نظرات متفاوتش با رهبر جمهوری اسلامی ردصلاحیت شده است.

علاوه بر دلایل سیاسی، پیش از این عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته بود دلیل اکثر ردصلاحیت‌های مربوط به نمایندگان مجلس دهم «سوءاستفاده مالی و اقتصادی» بوده است.

یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مربوط به تخلفات شرکت سایپا بود که منجر به صدور حکم ۶۱ ماه حبس برای محمد عزیزی، نماینده ابهر و بازداشت او شد. فریدون احمدی، نماینده ابهر نیز حکمی مشابه آقای عزیزی دارد ولی هنوز خبر بازداشت او تایید نشده است.

در رسانه‌های داخلی درباره پرونده دیگر نمایندگان مجلس دهم که به گفته سخنگوی شورای نگهبان «سوءاستفاده مالی و اقتصادی» داشته‌اند، گزارشی منتشر نشده است.