مقامات در ایران از پیگرد شلیک‌کنندگان به خودروی حامل شهروندان افغانستان خبر دادند

خودروی حامل مهاجران افغان در یزد

مقامات استان یزد، به سفیر افغانستان گفته‌اند که مسئولان شلیک به خودروی حامل شهروندان افغانستان در این استان، مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

بنا به گزارش خبرنامه وزارت خارجه افغانستان، عبدالغفور لیوال، سفیراین کشور در ایران، با سفر به یزد، با مسئولان استانی دیدار و دربارهٔ جزئیات حادثه، گفت‌وگو کرد.

در پی کشته شدن سه تبعه افغانستان بر اثر شلیک پلیس به خودروی حامل آنها، رسول موسوی، از مقامات وزارت خارجه ایران، گفته بود که پلیس ایران به قاچاقچیان شلیک می‌کند. چه قاچاقچی مواد مخدر باشد چه قاچاقچی انسان.

او این مطلب را پس از سخنان سفیر افغانستان در ایران و در واکنش به او عنوان کرده است.

غفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران گفته است خودروی حامل مهاجران افغانستانی پس از شلیک مأموران پلیس ایران به تایر آن آتش گرفته است.

رسول موسوی، مدیر کل غرب آسیای وزارت خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت: حمل ۱۳ نفر در یک خودرو ۴ نفره، ۳ نفر در صندوق عقب، اگر قاچاق نیست، چیست؟

ایران می‌گوید پلیس به خودرو دستور توقف داده و پس از بی‌توجهی راننده، مأموران لاستیک خودرو را هدف قرار می‌دهند، اما خودرو درحالی‌که چرخ آن آتش گرفته بود، چند کیلومتر به حرکت ادامه می‌دهد و در نتیجه آتش می‌گیرد.

در این حادثه سه نفر از سرنشینان که در صندوق عقب بودند بر اثر آتش‌سوزی در دم جان باخته و هشت نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

سفیر افغانستان در ایران به رادیو آزادی/ رادیو اروپای آزاد گفته است که در مورد این پرونده پیگیری دیپلماتیک صورت گرفته و اقدام نخست آنها «انتقال اجساد و کمک برای معالجهٔ زخمی‌هاست».

بیشتر در این باره: سفیر افغانستان در ایران: خودروی مهاجران افغان پس از شلیک پلیس آتش گرفت