سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل با پیام هشدار علیه الحاق کرانه باختری

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، قرار است روز چهارشنبه، ۲۱ خرداد، به اسرائیل سفر کند تا به نخست‌ وزیر این کشور در مورد پیامدهای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به خاک خود هشدار دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آقای ماس قرار است در این سفر مخالفت شدید اتحادیه اروپا را با این طرح به مقامات اسرائیلی اعلام کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که آلمان خود را از اول ماه ژوئیه، ۲۰ روز دیگر، برای ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا آماده می‌کند.

احراز ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا بدین معنی است که برلین در تصمیم‌گیری در مورد تحریم‌های احتمالی این اتحادیه علیه اسرائیل نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

ضمیمه کردن شهرک‌های یهودی‌نشین و دره رود اردن بخشی از طرح مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، برای خاورمیانه است.

بنیامین نتانیاهو قرار است از اول ماه ژوئیه پیشنهاد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را برای رأی‌گیری به کابینه اسرائیل یا پارلمان آن کشور ارائه کند.

هایکو ماس نخستین مقام بلندپایه خارجی است که از زمان آغاز به کار دولت جدید در اسرائیل، به این کشور سفر می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها، وزیر خارجه آلمان قرار است در اسرائیل علاوه بر بنیامین نتانیاهو، با گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه و بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.