دفاعیه طبری: ۲۰ سال صادقانه به قوه قضائیه خدمت کرده‌ام

اکبر طبری

اکبر طبری، مدیر کل سابق امور مالی و معاون اجرایی قوه قضائیه ایران، با رد همه اتهام‌ها علیه خود گفت ۲۰ سال «صادقانه» به قوه قضائیه جمهوری اسلامی «خدمت» کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وی در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود و دیگر متهمان پرونده فساد در نهاد قضایی مدعی شد که با وجود «تلاش یک‌ساله»، «کوچک‌ترین بهانه و دست‌آویزی» برای اتهام‌زنی مرتبط با شغل و سمت وی به‌ دست نیامده است.

آقای ​طبری، اتهامات مطرح شده در پرونده اتهامی خود را نیز «پرونده‌سازی‌ و افترا» نامیده و مدعی شد که «اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده» و «مربوط به ده سال یا ۱۵ سال گذشته است.»

بیشتر در این باره: معاون اجرایی سابق دفتر صادق لاریجانی به «سردستگی» شبکه رشوه‌خواری متهم شد


وی موارد اتهامی دیگر متهمان این پرونده را نیز «بی‌ارتباط» با خود دانسته و افزود: «طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم.»

اکبر طبری، به تشکیل یک شبکه ارتشا و «سردستگی» این شبکه برای دریافت رشوه‌های کلان و اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی متهم شده است.

بازداشت و رسیدگی به پرونده اکبر طبری از این نظر مهم بود که آقای طبری در طول دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه، یکی از مهره‌های کلیدی دفتر او محسوب می‌شد.

این پرونده دارای ۶۱ متهم دیگر از جمله دو قاضی شناخته‌شده به نام‌های غلامرضا منصوری و بیژن قاسم‌زاده است.

دست‌کم چهار نفر از متهمان این پرونده متواری هستند و غلامرضا منصوری، قاضی سابق متهم به اخذ ۵۰۰ هزار یورو رشوه با انتشار ویدئویی اعلام کرده که در خارج از ایران به سر می‌برد و به زودی به کشور بازخواهد گشت.