در پی انتقاد فراوان، شهردار جیرفت وعده «اصلاح» مجسمه سلیمانی را داد

پس از افزایش انتقادها از کیفیت هنری مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، در جیرفت، شهردار این شهر از «اصلاح» آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

در روزهای گذشته رونمایی از مجسمه‌ای از قاسم سلیمانی در شهر جیرفت در استان کرمان، موجی از تمسخر و انتقاد در شبکه‌های مجازی را به دنبال داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۲۷ خرداد، در خبرگزاری ایسنا به نقل از نعمت‌الله حسین‌زاده، «ایرادات طرح با بهره‌گیری از نظرات متخصصین امر جمع‌آوری و به اطلاع پیمانکار پروژه رسانده شده است».

به گفته وی، شرکت سازنده «به زودی» به منظور اصلاح تندیس نصب شده در شهر جیرفت حضور پیدا خواهدکرد.

او به نام این شرکت و حوزه فعالیت آن اشاره‌ای نکرد.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که پیش از این نیز نصب مجسمه دیگری از قاسم سلیمانی در شهر بندرانزلی با انتقادهایی همراه شده بود.

تمسخر این مجسمه به اندازه‌ای در فضای مجازی افزایش یافت که خبرگزاری ایرنا ۲۱ اسفند ۹۸ در مطلبی با عنوان «مجسمه نازیبای» سلیمانی، به نقل از هادی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نوشت که این مجمسه در بندرانزلی نصب نشده و قرار است یکی از هنرمندان این شهر، به سفارش شورا و شهرداری، تندیسی از فرمانده سابق سپاه قدس جمهوری اسلامی بسازد.

نصب مجسمه آقای سلیمانی در جیرفت با انتقاد کاربران هوادار حکومت در فضای مجازی نیز مواجه شده و شماری از آنها به طور غیرمستقیم نسبت به کسب درآمد عده‌ای از این راه و بی‌توجهی مقام‌های رسمی به واگذاری کار هنری به هنرمندان انتقاد کرده‌اند.

این تندیش که فاقد ارزش‌های هنری مجسمه‌سازی است در حالی در جیرفت نصب شده که پیش از این بارها کاربران هوادار حکومت، از نبود مجسمه سلیمانی در شهرهای مختلف استان کرمان که زادگاه فرمانده پیشین سپاه قدس ایران و محل دفن وی است، انتقاد کرده بودند.