وکیل قاضی منصوری در واکنش به شبکه‌های اجتماعی: او وزن زیادی از دست داده بود

تصاویر مربوط به «حمل جسد قاضی منصوری» در هتلی در بخارست

در پی انتشار عکسی از حمل جسد قاضی غلامرضا منصوری در مقابل هتل محل اقامتش در رومانی و بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی، وکیل مدافع قاضی منصوری در این مورد توضیح داد.

بسیاری از کاربران با مقایسه عکس‌هایی که از قاضی منصوری منتشر شده با ابعاد کیسه مربوط به حمل جسد او در تصاویر تازه، سخن از «ناهم‌خوانی» اندازه‌ها به میان آورده و گمانه‌زنی‌هایی چون «حمل خاک گلدان» در آن کیسه را مطرح کرده‌اند. مهدی کوچک‌زاده، نماینده ادوار ۷، ۸ و نهم مجلس شورای اسلامی ازجمله کاربرانی است که در اینستاگرام خود در این پیوند گمانه‌هایی را پیش کشیده است.

در این رابطه، امیرحسین نجف‌پور ثانی، وکیل مدافع قاضی منصوری، روز سه‌شنبه سوم تیر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در واکنش به این موضوع اظهار کرد: «دیروز عکس‌هایی توسط خبرگزاری قوه قضائیه منتشر شد که این عکس‌ها در فضای مجازی به سرعت پخش شد و با واکنش‌های زیادی همراه شد؛ با بررسی و مقایسه متوجه خواهیم شد که این عکس‌ها اخیراً گرفته نشده و قدیمی است.»

آقای نجف‌پورثانی در ادامه توضیحاتش گفت: «قاضی منصوی به دلیل بیماری وزن زیادی را از دست داده بود و در ویدیویی که از خودشان منتشر کردند هم مشخص بود که از قبل لاغرتر شده‌اند.»

غلامرضا منصوری از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود اما در ماه‌های اخیر نام او به عنوان متهم ردیف نهم در پرونده «باند ارتشا در قوه قضائیه» مطرح شده است.

بر اساس این پرونده که اکبر طبری متهم ردیف اول آن است، قاضی منصوری در یک مورد پانصد هزار یورو رشوه دریافت کرده بود و به دنبال بازداشت اکبر طبری، از ایران گریخت.

روز جمعه ۳۰ خرداد خبرنگار رادیو فردا در رومانی گزارش داد که جسد او در هتلی در بخارست پیدا شده است.