چند سازمان مردم‌نهاد: وزیر کشور درباره بازداشت اعضای «جمعیت امام علی» توضیح دهد

شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام علی

برخی از گروه‌های عضو شبکه‌های ملی و تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور خواستار توضیح در مورد دلایل بازداشت اعضای جمعیت امام علی و رسیدگی فوری به وضعیت بازداشت‌شدگان شدند.

گروه‌های امضاکننده این نامه با اشاره به وظیفه وزارت کشور در این زمینه، جمعیت امام علی را یکی از «موفق‌ترین و تاثیرگذارترین نهادهای مستقل مردمی» خوانده و در نامه خود آورده‌اند برخوردهایی از این دست «به عاملی خسارت‌بار در فعالیت نهادهای مردمی و تضعیف‌کننده سرمایه اجتماعی چنین نهادها و نهایتاً اعتماد عمومی منجر می‌شود».

شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه، هیئت مؤسس شبکه یاری کودکان کار، مؤسسه حامیان جامعه مدنی و شورای هماهنگی همایش‌های سازمان‌های غیردولتی از جمله امضاءکنندگان این نامه به وزیر کشور جمهوری اسلامی هستند.

شارمین میمندی‌نژاد مؤسس «جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی»، کتایون افرازه، بازرس و مرتضی کی‌منش، مسئول روابط عمومی آن، روز یکشنبه بازداشت شدند. بنا بر اعلام این نهاد خیریه، این افراد با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه، و به اتهام‌های «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده‌اند.

Your browser doesn’t support HTML5

بازداشت چند عضو بزرگترین خیریه غیردولتی در ایران