آمریکا پنج ناخدای نفتکش‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا را تحریم کرد

نفتکش ایرانی «فورچون» پس از پهلو گرفتن در بندر پورتو کابلو ونزوئلا

آمریکا پنج ناخدای ایرانی را به اتهام نقض تحریم‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران و همچنین حمل بنزین به ونزوئلا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه چهارم تیرماه اعلام کرد این پنج نفر ناخدای کشتی‌هایی بودند که اخیرا بنزین و محصولات شیمیایی مورد نیاز را تحویل پالایشگاه‌های ونزوئلا دادند.

بر اساس گزارشی که همزمان در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، دانیال کنارسری و محسن گوهردهی به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و علی‌رضا رهنورد، رضا وزیری و حمیدرضا یحیی‌زاده به علت نقض تحریم‌های شرکت ملی نفتکش ایران به لیست سیاه ایالات متحده آمریکا اضافه شده‌اند.

پنج نفتکش ایرانی ماه گذشته ۱.۵ میلیون بشکه بنزین و محصولات شیمیایی برای اکتان‌افزایی بنزین در پالایشگاه‌ها را به ونزوئلا بردند.

وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از تحریم شرکت‌های دریایی و نفتکش‌هایی که تحریم‌های ونزوئلا را نادیده گرفته‌اند، خبر داده بودند.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۱۳ خرداد گفت ایالات متحده چهار شرکت که در تجارت نفت به ونزوئلا کمک کرده‌اند را تحریم کرد.

همزمان وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرستی متشکل از چهار شرکت و چهار نفتکش‌ متعلق به آنها را منتشر کرد که به خاطر حمل نفت ونزوئلا به فهرست سیاه آمریکا اضافه شده‌اند.