یک مقام وزارت بهداشت: احتمالا ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان تهران به کرونا مبتلا شده‌اند

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفته است که «بر اساس مطالعات پیش بینی می‌شود ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند».

به گزارش روز جمعه ۶ تیرماه واحد مرکزی خبر، این مقام وزارت بهداشت گفته است که «بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه 4 شهری است».

بر اساس این گزارش، مناطق ۲، ۱۴ و ۵ نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کمترین میزان ابتلا در مناطق ۲۱ و ۲۲ تهران بوده است.

منطقه چهار تهران که پر جمعیت ترین منطقه پایتخت محسوب می‌شود، از نظر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در رتبه اول قرار دارد. در این زمینه مناطق ۱۴، ۲ و ۵ در رتبه‌های بعدی هستند.

آقای زالی به روال معمول آمار دقیقی از تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران ارائه نداده است ولی گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش آمار بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بوده‌ایم.

آمار رسمی وزارت بهداشت ایران از موارد ابتلا و قربانیان کرونا، بارها از سوی برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران مورد شک و تردید قرار گرفته و آنها اعلام کرده‌اند که آمار واقعی مرگ‌ومیر در ایران از این هم بیشتر است.