کتاب‌های تالیفی طرفداران دمکراسی از کتابخانه‌های هنگ‌کنگ جمع شد

داخل یکی از کتابخانه‌های هنگ‌کنگ، در جریان اعتراضات این منطقه

یک مقام هنگ‌کنگ از جمع‌آوری کتاب‌های تألیفی توسط چهره‌های برجسته طرفدار دمکراسی از کتابخانه‌های عمومی این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام وزارت خدمات فرهنگی هنگ‌کنگ می‌گوید این کتاب‌ها قرار است بازنگری شده و تطابق آنها با قانون جدید امنیت ملی که در هنگ‌کنگ اعمال شده است بررسی شود.

طبق قانون امنیتی جدید که ماه گذشته توسط پارلمان چین تصویب شد اقداماتی نظیر فعالیت‌های جدایی‌طلبی، براندازی و همکاری با قدرت‌های خارجی با حبس طولانی از جمله حبس ابد مجازات می‌شوند.

بر اساس این قانون، نهادهای امنیتی چین برای اولین بار در قلمرو هنگ‌کنگ در اجرای نظم و قانون دخالت خواهند کرد و مجرمان هنگ‌کنگی برای محاکمه به چین منتقل خواهند شد.

پلیس هنگ‌کنگ در اولین تظاهرات پس از تصویب قانون امنیتی جدید ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد و یک روز پس از تصویب این قانون، مقام‌های دولتی یک نفر را به اتهام حمل پرچم هنگ‌کنگ مستقل دستگیر کرده و به او اتهام «تروریسم» زدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان همچنین می‌گویند قانون امنیت ملی جدید رژیم سانسوری مشابه با آنچه که در خاک اصلی چین برقرار است در هنگ‌کنگ نیز اعمال می‌‌کند که سانسور کتاب یکی از این موارد است.

مسئول وزارتخانه خدمات فرهنگی هنگ‌کنگ در مورد جمع‌آوری بخشی از کتاب‌ها از کتابخانه‌های عمومی به رسانه‌ها گفته است: «تا زمانی که بررسی‌ها انجام نشده است این کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی شهر در دسترس افراد قرار نمی‌گیرد».