شهردار پایتخت کره جنوبی «ناپدید» شده است

پارک وون سون سال‌ها فعال مدنی و وکیل مدافع حقوق بشر بود و از سال ۲۰۱۱ شهردار سئول شده است.

پارک وون سون، شهردار پایتخت کره جنوبی، ناپدید شده و تلفن خود را هم خاموش کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه از قول یک منبع پلیس گزارش داد که دختر شهردار سئول با پلیس تماس گرفته و گفته است پدرش روز پنج‌شنبه قبل از ترک خانه حرف‌هایی «وصیت‌گونه» زده است.

او گفته است ساعت‌ها تلاش کرد که با پدرش تماس بگیرد ولی بعد از اینکه موفق به این کار نشد تصمیم گرفت که موضوع را به پلیس اطلاع دهد.

این منبع پلیس توضیحی درباره حرف‌های شهردار سئول نداده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید: تلفن همراه آقای پارک وون-سون خاموش است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ پلیس با استفاده از پهپاد در حوالی تپه سونگ‌بوک در سئول در جستجوی او هستند. آخرین بار موبایل او در این محل سیگنال داده است.

کیم جی‌هیونگ، یک مقام شهرداری سئول، گفته است آقای پارک به دلایل نامعلوم سر کار حاضر نشده و تمام برنامه‌های کاری خود، از جمله دیدار با یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری، را لغو کرده است.

این گزارش می‌گوید دلیل ناپدید شدن شهردار سئول معلوم نیست اما شبکه تلویزیونی «اس‌بی‌سی» کره جنوبی گزارش داده که یکی از منشی‌های آقای پارک چهارشنبه شب ادعای آزار جنسی علیه او مطرح و به پلیس شکایت کرده است.

شبکه «ام‌بی‌سی» کره جنوبی نیز گزارش مشابهی منتشر کرده است.

آقای پارک سال‌ها فعال مدنی و وکیل مدافع حقوق بشر بود و از سال ۲۰۱۱ شهردار سئول شده و از آن زمان تاکنون سه بار به‌طور متوالی به این سمت انتخاب شده است.