برادر قاضی منصوری سفارت ایران در رومانی را به «کارشکنی» متهم کرد

برادر قاضی غلامرضا منصوری از «کارشکنی» در هماهنگی برای بازگشت برادرش به ایران توسط سفارت جمهوری اسلامی در رومانی انتقاد کرد و این سفارتخانه را متهم کرد که او را به پلیس این کشور تحویل داده است.

آقای منصوری که در رسانه‌های جمهوری اسلامی به نام کوچک وی اشاره‌ای نمی‌شود، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا گفت: «برادرم دو روز منتظر هماهنگی برای بازگشت به ایران بود، اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت.»

وی با بیان این که قاضی منصوری «در اقدامی تأمل‌برانگیز با وجود اینکه او در اختیار سفارت بود، تحویل پلیس رومانی شد» اضافه کرد که تاکنون «هیچ مقام رسمی اعم از اجرایی و قضایی» با خانواده منصوری «هیچ تماسی» نداشته‌ است.

برادر قاضی منصوری که احتمال می‌رود نام کوچک وی محمدرضا باشد، گفت به همین علت، اطلاعات خانواده وی «صرفاً همان مطالب ضد و نقیضی است که از رسانه‌ها پخش می‌شود».

وی همچنین به مکاتبات «مکرر» خانواده منصوری با مسئولان وزارت خارجه و مسئولان قضایی ایران در خصوص استرداد جسد برادرش اشاره کرده و تاکید کرد که با وجود این تلاش‌ها «هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.»

جسد غلامرضا منصوری که به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه در یک پرونده فساد متهم بود، روز ۳۰ خرداد در هتلی در شهر بخارست پیدا شد.

غلامرضا منصوری از قضات مورد اعتماد مقام‌های ارشد قوه قضائیه در دوران صادق لاریجانی بود، اما چند روز پیش از مرگ مشکوکش نام او به عنوان متهم ردیف نهم در پرونده «باند ارتشا در قوه قضائیه» مطرح شد.

دفتر دادستانی رومانی اعلام کرده کالبدشکافی غلامرضا منصوری نشان می‌دهد که مرگ وی بر اثر جراحات مرگبار، در پی برخورد به سطح سخت و احتمالا به دلیل سقوط رخ داده است.