آتش‌سوزی گسترده در کارخانه لنج‌سازی بوشهر

هنوز علت آتش‌سوزی در کارخانه لنج‌سازی بوشهر اعلام نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر اعلام کرد آتش‌سوزی گسترده در کارخانه لنج‌سازی این استان، منجر به سوختن دست‌کم هفت شناور شده است.

آن‌طور که خبرگزاری تسنیم روز چهارشنبه ۲۵ تیر به نقل از جهانگیر دهقانی گزارش داده است، این آتش‌سوزی هنوز خاموش نشده و علت آن نیز مشخص نیست.

آتش‌سوزی در کارخانه لنج‌سازی استان بوشهر ساعت یک بعدازظهر امروز رخ داد و به علت «وزش باد شدید و نوع مواد به‌کار رفته فایبرگلاس در ساخت لنج»، آتش شدت گرفته است.

دهقانی گفته هنوز میزان خسارت وارد شده به این کارخانه مشخص نیست، اما به کسی خسارت جانی وارد نشده است.

در دو ماه اخیر آتش‌سوزی‌هایی در مناطق مختلفی از ایران از جمله در اراضی و مراتع و جنگل‌ها و برخی مناطق شهری و مراکز صنعتی ایران روی داده است.

از جمله این موارد می‌توان به حادثه در یک ساختمان تأسیسات هسته‌ای نطنز، انفجار در شرق تهران که مقام‌های جمهوری اسلامی محل وقوع آن را «پارچین» و تحلیگران، محل آن را «خجیر» ذکر می‌کنند، انفجار و آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی در تهران و آتش‌سوزی در نیروگاه زرگان اهواز اشاره کرد.

شورای عالی امنیت ملی دست‌کم در یک مورد، انفجار در نطنز، گفته است علت وقوع مشخص شده اما آن را اعلام نمی‌کند. گمانه‌هایی درباره «خرابکاری» نیز در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده است.