دو اپراتور تلفن همراه در ایران «دو میلیارد تومان جریمه شدند»

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، می‌گوید اپراتورهای «ایرانسل» و «همراه اول» به‌دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، دو میلیارد تومان جریمه شدند.

نیمه‌های تیرماه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از «دو برابر شدن تعرفه‌های اینترنتی» خبر داده و از وزیر ارتباطات توضیح خواستند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده بود اپراتورها «بدون رعایت قوانین و با تبانی» تعرفه بسته‌های اینترنتی را افزایش داده‌اند.

او از اخطار و فرصت ۱۰ روزه به اپراتورها برای بازگشت تعرفه‌ها خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، با ادامه افزایش تعرفه‌ها معاون وزیر ارتباطات روز یکشنبه از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد.

به گفته آقای جوشقانی، به‌دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، جریمه دو میلیارد تومانی به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ابلاغ شد.

و افزود: در جلسه روز ۲۸ تیرماه کمیسیون تخلفات، جریمه دو میلیاردی را در پروانه‌های اپراتورها اعمال و به آن‌ها ابلاغ کردیم: «جریمه نقدی، قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مسئله، قطعا روال‌های دیگر را در پیش خواهیم گرفت».

معاون وزیر ارتباطات ایران از «تعلیق و کاهش مدت اعتبار پروانه» به عنوان دیگر ابزارهایی نام برده است که این وزارتخانه می‌تواند با استفاده از آنها، تخلفات اپراتورهای تلفن همراه را پیگیری کند.