"اردن در عملیات رهگیری هواپیمای ماهان نقش داشته است"

تصویری آرشیوی از یک فروند جنگنده اف-۱۵ ارتش ایالات متحده

وب‌سایت نور نیوز که به شورای عالی امنیت ملی ایران نزدیک است، می‌گوید «دو جنگنده اف-۱۵» آمریکایی که هواپیمای مسافربری ماهان را رهگیری کرده‌اند، « به احتمال قوی از پایگاه هوایی آمریکا در اردن موسوم به الازرق به پرواز در آمده و این عملیات را اجرا کرده‌اند».

ادعای مشارکت «دو جنگنده» در حالی مطرح می‌شود که ارتش ایالات متحده روز سوم مرداد مواجهه یکی از جنگنده‌های اف-۱۵ ​ خود با هواپیمای مسافربری ماهان را تاکید کرده بود.

مقام‌های ارتش آمریکا می‌گویند عملیات رهگیری برای اطمینان از امنیت نیروهای ائتلاف که در پایگاه تنف​ سوریه حضور دارند، انجام شد و جت اف-۱۵ آمریکایی فاصله ایمن را با هواپیمای ایرانی رعایت کرده بود.

وب‌سایت نوروز همچنین گزارش داده است که «پهپادها و هواپیماهای آمریکایی» که در عملیات کشتن قاسم سلیمانی شرکت داشتند، نیز «به احتمال بسیار زیاد» از همین پایگاه برخاسته بودند.

ادعای مشارکت پایگاه نظامی واقع در اردن در عملیات کشتن قاسم سلیمانی دی‌ماه ۹۸ نیز توسط امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه مطرح شده بود ولی مقام‌های دولت اردن چنین ادعایی را نپذیرفته‌اند.

وب‌سایت نورنیوز در همین حال با طرح این هشدار که پشتیبانی اردن از عملیات‌های آمریکا برای این کشور «تبعات» خواهد داشت، خواستار احضار «کاردار پادشاهی اردن» در تهران شده است.