پرویز فتاح بابت افشای مالکان املاک مصادره‌ای عذرخواهی کرد

رئيس بنیاد مستضعفان و جانبازان بابت اظهارات جنجالی و افشاگرانه خود که درباره املاک مصادره‌ای در اختیار مقام‌های حکومت بود، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز فتاح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد گفت سخنانش در این زمینه «اشتباه» و «ناقص، غیردقیق و اجحاف» بوده است.

او در عین حال تاکید کرد که هدفش از بردن نام افراد این بوده که بگوید بنیاد مستضفعان «پیگیری جدی» برای پس گرفتن املاک را دارد.

آقای فتاح روز ۱۹ اردیبهشت در یک برنامه تلویزیونی گفت که برخی از چهره‌های سیاسی و اجرایی ارشد جمهوری اسلامی املاک بنیاد مستضعفان را پس نمی‌دهند.

املاک در اختیار این نهاد که تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی است، به طور عمده املاک متعلق به مقام‌های دوران شاه و مخالفان جمهوری اسلامی است که مصادره شده‌اند.

پرویز فتاح در این برنامه تلویزیونی از غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی نام برد که به گفته او یک مدرسه ۲۰۰ میلیارد تومانی را در اختیار دارد و باید پس بدهد.

او همچنین گفت که حدادعادل یک زمین ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه هم گرفته بود ولی آن را پس داده است.

به گفته رئيس بنیاد مستضعفان، محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پیشین ایران، مرکز پژوهش‌های مجلس، نیروی دریایی ارتش و سپاه ولی‌امر که مسئولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد نیز املاکی را در اختیار دارند ولی پس نمی‌دهند.

اغلب مقام‌ها و نهادهایی که سخنان پرویز فتاح را تکذیب کردند، تاکید کرده‌اند که این املاک با مجوز رهبر جمهوری اسلامی در اختیار آنها قرار گرفته است.

غلامعلی حدادعادل روز گذشته با انتشار ویدئویی، ضمن انتقاد شدید از اظهارات فتاح، هدف او از این افشاگری‌ها را «تبلیغاتی» و «کسب خوشنامی» دانست و گفت املاکی که در اختیار او قرار گرفته، با مجوز و تاکید رهبر جمهوری اسلامی بوده است.