ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه در واکنش به ادامه ارسال بادکنک‌های آتش‌زا

این بادکنک‌ها عامل آتش‌سوزی در کشتگاه‌های اسرائیل در جوار باریکه غزه هستند.

جنگنده‌های اسرائیلی، در ادامه ارسال بادکنک‌های آتش‌زا از غزه، به برخی مواضع متعلق به شبه‌نظامیان حاکم بر این باریکه حمله کرده‌اند.

گزارشی از تلفات انسانی در پی حملات ارتش اسرائیل منتشر نشده‌است.

ارتش اسرائیل گفته حملات به برخی اهداف زیرزمینی حماس انجام شده‌است.

اسرائیل در دو هفته گذشته کم و بیش هر شب به اهدافی در غزه حمله کرده و می‌گوید این حملات را در واکنش به ارسال مواد آتش‌زا از طریق بادکنک‌ها یا بادبادک‌ها انجام می‌دهد.

این بادکنک‌ها عامل آتش‌سوزی در کشتگاه‌های اسرائیل در جوار باریکه غزه هستند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی‌ست گروه حماس در تلاش است با فشار بر اسرائیل از محاصره گسترده و محدودیت‌های رفت‌وآمدی بکاهد، تا سطح سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز در این منطقه بحران‌زده را افزایش یابد؛ در نتیجه گفته می‌شود که عملا اجازه می‌دهد تا ارسال بادکنک‌های آتش‌زا ادامه یابد.

تنش‌ها بین دو طرف افزایش یافته و آن‌طور که روزیترز گزارش داده اسرائیل تنها گذرگاه تجاری بین خود و غزه را بسته است، دسترسی ماهی‌گیران به دریا را محدود و جلوی انتقال سوخت را هم گرفته‌است.

رویترز همچنین می‌گوید جلوگیری از انتقال سوخت سبب توقف فعالیت تنها نیروگاه در غزه شده است.

در میانه این تنش‌ها روز دوشنبه مقام‌های بهداشتی غزه نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در خارج از مراکز قرنطینه را نیز رسما تائید و اعلام کردند. البته احتمالا شمار موارد ابتلا در میان شهروندان ساکن باریکه به‌مراتب بیشتر از آن‌چیزی‌ست که رسما اعلام شده است.

میانجی‌گران کشورهای مصر، قطر و نیز دیپلمات‌های سازمان ملل در تلاش برای کاستن از سطح تنش‌ها هستند.