پلیس اهواز تیراندازی به مردم روستای ابوالفضل را تکذیب کرد

یکی از عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از درگیری مأموران انتظامی با مردم روستای ابوالفضل اهواز منتشر شده است

در پی انتشار خبرهایی از درگیری خشونت‌آمیز مأموران انتظامی با اهالی روستای «ابوالفضل» در حومه اهواز، فرمانده انتظامی اهواز تیراندازی مأموران به مردم را تکذیب کرد، اما افزود «عوامل انتظامی جهت جلوگیری از ادامه درگیری جمعیت را متفرق کردند».

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز، شامگاه چهارشنبه، پنج شهریور، تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از شلیک مأموران به اهالی این روستا را «ساختگی و جوسازی خبری در فضای مجازی» خواند.

به ‌گفته این مقام انتظامی، عصر روز چهارشنبه فرماندار، دادستان، عوامل اجرایی شهرداری اهواز و مأموران انتظامی «برای بازپس‌گیری زمین‌های بنیاد مستضعفان» به این روستا مراجعه کرده بودند.

تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از درگیری دیروز در این روستا نشان می‌دهد که برخورد نیروهای پلیس با اهالی معترض روستا «شدید و همراه با تیراندازی» بوده و شماری از اهالی با گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی شده‌اند.

به ‌نوشته روزنامه شرق، ساکنان روستای ابوالفضل با ۳۰۰ خانوار سندی دارند که نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ سال است که در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آنها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونت‌شان می‌شود».