حسن نصرالله: به دنبال کشتن یکی از سربازان اسرائیلی برای انتقام‌گیری هستیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه ۹ شهریور گفت گروه شبه‌نظامی او، به انتقام مرگ یکی از افرادش در سوریه یک سرباز اسرائیلی را خواهد کشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسن نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی در این باره گفت: «اسرائیل باید بفهمد وقتی که یکی از مجاهدین ما را می‌کشد، ما هم یک سرباز آنها را خواهیم کشت. معادله این است».

او با این‌حال گفت که نمی‌خواهد گروهش به درگیری مرزی با اسرائیل در مرز لبنان کشیده شود.

حسن نصرالله اظهار داشت که «ما به تبادل آتش روی نخواهیم آورد … زیرا این چیزی است که اسرائیل می‌خواهد».

دبیرکل حزب‌الله افزود که نیروهای او «به دنبال» پیدا کردن سربازان اسرائیلی برای کشتن آن‌ها هستند و مدعی شد که اسرائیل سربازانش را «مخفی کرده است».

نیروهای حزب‌الله در چارچوب برنامه حمایتی جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، به نفع او در سوریه می‌جنگند.

اسرائیل که از استقرار نیروهای همسو با جمهوری اسلامی در نزدیکی خاک خود نگران است عملیاتش علیه مواضع مختلف در سوریه را تشدید کرده است.

اوایل هفته جاری نیز ارتش اسرائیل پس از آن که شاهد تیراندازی به نیروهای خود در خاک اسرائیل بود برخی مواضع حزب‌الله را در خاک لبنان هدف قرار داد.

اسرائیل ماه گذشته نیز گروه حزب‌الله را به تلاش برای نفوذ به خاک این کشور متهم کرد. حسن نصرالله تیراندازی اخیر به نیروهای اسرائیلی و تلاش برای نفوذ به خاک اسرائیل را تکذیب کرده است.