پزشکان هنگ‌کنگ خواستار بایکوت تست همگانی با مشارکت چین شدند

طی یک ماه گذشته موارد ابتلای روزانه به کرونا در هنگ‌کنگ به صورت چشمگیری افت داشته

کادر درمانی دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ و جمعی از فعالان سیاسی این منطقه روز یکشنبه خواستار بایکوت آزمایش جمعی شهروندان این منطقه در رابطه با ویروس کرونا با مشارکت تیم‌های پزشکی چینی شدند.

قبلا اعلام شده بود ۶۰ تیم چینی در تست کرونای همه شهروندان هنگ‌کنگ مشارکت خواهند داشت.

هنگ‌کنگ با ۷.۵ میلیون جمعیت، منطقه‌ای خودمختار است، اما تصویب قوانین امنیتی جدید چین برای این منطقه در ماه ژوئن باعث نگرانی فعالان دموکراسی‌خواه این منطقه و کشورهای غربی از به خطر افتادن خودمختاری آن شده است.

اتحادیه کارکنان بیمارستان‌ها با ۲۰ هزار عضو که پارسال در جریان اعتراضات دموکراسی‌خواهانه هنگ‌کنگ تشکیل شد، اعلام کرده است که تست همگانی راه‌حل مبارزه با شیوع کرونا نیست.

این اتحادیه گفته است به نظر می‌رسد مقامات هنگ‌کنگ می‌خواهند از طرح یاد شده تنها استفاده سیاسی بکنند و هر چه در توان دارند انجام می‌دهند تا دولت چین راضی باشد.

دولت چین مخالفت اتحادیه کارکنان بیمارستان‌ها با طرح تست همگانی شهروندان با مشارکت تیم‌های چینی را محکوم کرده است.

تاکنون ابتلای نزدیک به پنج هزار نفر شهروند هنگ‌کنگ به ویروس کرونا تایید شده و ۸۸ نفر نیز جان باخته‌اند. در ماه ژوئیه شیوع کرونا در این منطقه اوج گرفت، اما طی یک ماه گذشته موارد ابتلای روزانه به کرونا به صورت چشمگیری افت داشته به طوری که در روز یکشنبه تنها ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این منطقه گزارش شد.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد، طرح تست همگانی کرونا با مشارکت ده‌ها تیم چینی در هنگ‌کنگ زمانی مطرح می‌شود که موارد ابتلای روزانه به این ویروس در این منطقه به شدت افت کرده است.