«مرگ ۲۹۴ تبعه خارجی» در ایران به دلیل ابتلا به کرونا

معاون وزیر کشور ایران روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور گفت که تاکنون ۲۸۵۲ نفر از اتباع خارجی در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۹۴ نفر از آن‌ها جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

حسین ذوالفقاری که در نشست خبری «تشریح فعالیت کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا» سخن می‌گفت افزود که از میان مبتلایان تبعه خارجی در ایران ۲۵۵۸ نفر از کرونا بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود سالانه به طور میانگین ۶۷۲ هزار تبعه غیرمجاز خارجی که در کشور هستند «از ایران طرد می‌شوند و افرادی که تکراری وارد می‌شوند مدت اضافه‌تری در اردوگاه‌ها نگهداشته می‌شوند.»

این مقام وزارت کشور ایران در مورد وضعیت فاصله‌گذاری یا پیشگیری کرونایی در این اردوگاه‌ها توضیحی نداد.

شیوع ویروس کرونا در ایران، بنا بر گزارش‌ها، از شهر قم آغاز شد و به خاطر قرنطینه نشدن این شهر به تمامی مناطق دیگر ایران نیز سرایت کرد.

حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان، اسفند پارسال ابراز نگرانی کرد که بازگشت «گروهی و سیل‌آسای» مهاجران افغانستان از ایران خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش داده است.

پس از آن گزارشی از اولین مورد شناسایی این ویروس در شهر هرات، در همسایگی ایران، گزارش شد و مدتی بعد، روز ۱۵ مرداد امسال، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در این کشور حدود ده میلیون نفر، یعنی یک‌سوم از کل جمعیت افغانستان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.