کارزار گسترده در توییتر فارسی برای توقف حکم اعدام نوید افکاری

درخواست وکیل مدافع نوید افکاری، کشتی‌گیر زندانی، مبنی بر پذیرش درخواست اعاده دادرسی موکل خود از سوی دیوان عالی ایران، با همراهی گسترده در فضای مجازی فارسی‌زبان مواجه شده است.

نوید افکاری به اتهام قتل حسن ترکمان، کارمند حراست اداره آبفا شیراز، محاربه و شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ به گرانی، به «دو بار اعدام» محکوم شده‌ است. برادران او وحید و حبیب نیز به ترتیب به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

علی یونسی، وکیل مدافع وی، به خبرگزاری ایلنا گفت: «امیدواریم این امکان فراهم شود که هم درخواست اعاده دادرسی متهمان مورد پذیرش قرار بگیرد و هم تحقیقات مجدداً‌ انجام شود و هم ادله دادگاه که مخدوش است، مجدداً رسیدگی شود.»

هشتگ نجات نوید افکاری به فارسی و انگلیسی در روزهای اخیر ترند اول توییتر فارسی‌زبان و جزء ده ترند برتر توییتر جهانی بوده است.

علاوه بر این، هشتگ‌های مختلفی در تلاش برای جلوگیری از اعدام نوید افکاری در توییتر استفاده شده که «اعدام نکنید، نوید افکاری را اعدام نکنید و نوید افکاری» از آن جمله هستند.

در همین زمینه پوریا نوری، برادر کسری نوری، از دراویش گنابادی زندانی در توییتر نوشت که «نوید افکاری از اینکه مردم صدای دادخواهی اش را شنیدند و به حکم اعدامش اعتراض کردند، روزنه امیدی در دلش روشن شده» است.

کسری نوری با یکی از برادران افکاری در بند امنیتی زندان عادل‌آباد شیراز زندانی است.