رئیس پلیس تهران: کیوان امام‌وردی به تجاوز جنسی اعتراف کرده است

رئیس پلیس تهران می‌گوید کیوان امام‌وردی، فردی که متهم به آزار جنسی ده‌ها دختر و تجاوز به آنان است «به ارتکاب جرم اقرار کرده اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است».

خبر بازداشت این متهم روز چهارم شهریور و در پی افشاگری ده‌ها زن کاربر توئیتر و اینستاگرام منتشر شد که در طی یک هفته پیش از آن یکی از پی دیگری او را به «تجاوز بعد از خوراندن شراب حاوی مواد بیهوش‌کننده» متهم کرده بودند.

اکنون به نوشته خبرگزاری تسنیم، حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران، روز چهارشنبه، ۱۲ شهریور، گفته است که «این متهم خودش نیز به جرم و تخلفش اقرار کرده اما مدعی شده که سادیسم دارد، اما این ‌گونه نیست».

آقای رحیمی در ادامه گفت که «تاکنون شاکیان زیادی در رابطه با این پرونده به پلیس مراجعه کرده‌اند و مراجعات شاکیان کماکان ادامه دارد و پرونده در دست رسیدگی است.»

دامنه افشاگری در مورد این متهم که با هشتگ «آزار جنسی» شروع شد، در روزهای اخیر بسیار گسترده شد و در میان افشاگری‌ها پای برخی چهره‌های مشهور در عرصه‌های گوناگون نیز به میان آمد.

افشاگری‌های چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان یادآور جنبش معروف به MeToo (من هم) است که سال ۲۰۱۷ میلادی در رسانه‌های اجتماعی راه افتاد و شمار بسیار زیادی از زنان در سراسر دنیا از این عنوان و هشتگ برای نشان دادن شیوع گستردهٔ تجاوز و آزار جنسی، به ویژه در محیط کار، و محکوم کردن آن استفاده کردند.