مدیرعامل جمعیت امام علی با سپردن وثیقه آزاد شد

زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی

زهرا رحیمی،‌ مدیرعامل جمعیت امام علی که از روز یک‌شنبه ۱۶ شهریور در بازداشت به سر می‌برد، با سپردن وثیقه آزاد شد.

تاکنون اتهامات مدیرعامل جمعیت امام علی و همچنین میزان وثیقه‌ای که او برای آزادی سپرده است، اعلام نشده است.

خانم رحیمی همسر شارمین میمندی‌نژاد، بنیان‌گذار جمعیت امام علی است که روز اول تیر به همراه مرتضی کی‌منش، مسئول روابط عمومی، و کتایون افرازه، بازرس این سازمان بازداشت شد.

این دو عضو جمعیت امام علی مدتی پس از بازداشت با قید وثیقه آزاد شدند ولی آقای میمندی‌نژاد همچنان در زندان به‌سرمی‌برد.

جمعیت امام علی روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور در رشته‌توئیتی که درباره خبر آزادی زهرا رحیمی منتشر کرده، توضیح داده است که شارمین میمندی‌نژاد «در تمام این مدت از حق انتخاب آزادانه وکیل محروم بوده» و این جمعیت «بیش از ۱۰ روز است» که از حال او بی‌خبر است.

اتهام شارمین میمندی‌نژاد و دو عضو دیگر جمعیت امام علی، «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز ۹ مرداد از تهدیدات علیه «جمعیت امام علی» در ایران اظهار «نگرانی شدید» کرده و خواستار آزادی فوری شارمین میمندی‌نژاد، مدیر و بنیان‌گذار این سازمان خیریه شد.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ مرکز این سازمان در محلات حاشیه ۲۰ استان ایران و ارائه خدمات حمایتی به شش هزار کودک و زن در زمینه آموزش، سلامت، اشتغال و معیشت گفته است اگر مقامات ایران به دخالت در نحوه مدیریت این سازمان و بازداشت کارکنان ادامه دهند، زندگی این کودکان در معرض خطر خواهد بود.

جمعیت امام علی که از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرده یکی از معروف‌ترین سازمان‌های خیریه در ایران است که هزاران نفر به طور داوطلبانه با آن همکاری می‌کنند.