نیروهای حوثی: با موشک و پهپاد به «هدفی مهم» در ریاض حمله کرده‌ایم

یکی از حملات موشکی سابق حوثی‌ها

حوثی‌های یمن می‌گویند که روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور با موشک بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین به «هدفی مهم» در ریاض پایتخت عربستان حمله کرده‌اند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که از سال ۲۰۱۵ با این گروه همسو با ایران درگیر جنگ است، هنوز وقوع چنین حمله‌ای را تأیید نکرده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای حوثی، بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که این گروه برای حمله «به یک هدف مهم» در ریاض از یک فروند موشک بالستیک ذوالفقار و سه پهپاد «صماد ۳» استفاده کرده است.

این گروه قبلاً نیز چندین بار به ریاض حمله کرده بود. یحیی سریع در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرد، گفت: «این حملات پاسخی به تشدید دائمی تنش از سوی دشمن و ادامه محاصره کشورمان است».

او تهدید کرد که در صورت «ادامه حمله عربستان به یمن» حملات بیشتری از این دست انجام شود.

شورشیان حوثی در یمن دو روز پیش نیز گفتند که با چند فروند پهپاد فرودگاه بین‌المللی اَبها در عربستان سعودی را هدف قرار داده و فعالیت‌های آن را برای چند ساعت متوقف کرده‌اند.

این در حالی است که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی خبر داد که یک پهپاد حوثی‌ها را در جنوب این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

با شورش حوثی‌های شیعه مورد حمایت ایران در سال ۲۰۱۴ و اشغال بخش‌هایی از کشور توسط آنها، یمن وارد بحران شد. از آن زمان، ائتلاف تحت رهبری عربستان همراه با دولت یمن و جدایی‌طلبان سنی چندین سال است که علیه حوثی‌ها نبرد می‌کنند.

کارشناسان سازمان ملل روز چهارشنبه گفتند که سلاح‌های تأمین‌شده از سوی قدرت‌های غربی و جمهوری اسلامی ایران به طرف‌های درگیر در یمن، به این درگیری شش ساله دامن زده است.