شناسایی حدود سه هزار مبتلا به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت

سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کشور جان باختند و آمار رسمی قربانیان به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، سیما لاری روز چهارشنبه، ۲۶ شهریور، همچنین اعلام کرد که طی همین مدت، ۲۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی شد که از میان آنها ۱۷۲۶ نفر در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری شدند.

وی شمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران را ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر عنوان کرد و افزود که ۳۸۲۷ نفر از این افراد، در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران با وجود تردیدهای منابع مستقل نسبت به درستی آمار دولتی درباره کرونا، به طور روزانه شمار مبتلایان و قربانیان را اعلام می‌کنند.

مقام‌های دولت ایران از ارائه آمار دقیق، تفکیکی و مشخص در مورد بیماران و درگذشت‌ها، چه در سطح عموم مردم در استان‌ها و شهرهای مختلف، چه در سطح کادر درمان، خودداری می‌کنند.

گزارش ایرنا حاکی است سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال افزوده بر اساس آخرین اطلاعات، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

گزارش دیگری نیز حاکی است که علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفته «به نظر می‌رسد تابلوی اسفندماه کرونا دوباره در حال شکل‌گیری است و همزمانی با آنفلوآنزا و بیماری‌های شایع فصل سرما، به افزایش مراجعان دامن می‌زند.»

آقای زالی برای مقابله با کرونا در ایران، بر تقویت زیرساخت‌های بهداشتی، اعمال بیشتر محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عملی شدن جرائم فردی برای کنترل کرونا تاکید کرد.