وزیر ابتلای دانش‌‌آموزان به کرونا در مدارس را تکذیب کرد

در پی انتشار گزارش‌هایی از ابتلای معلمان و دانش‌آموزان، وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید تاکنون از «هیچ مدرسه‌ای» گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به کرونا دریافت نشده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور، محسن حاجی‌میرزایی در جمع خبرنگاران گفت: «یک مورد ویدئو هم که در فضای مجازی پخش شده بود، دانش‌آموز به دلیل افت قند خون بیهوش شده بود که به اشتباه به موارد دیگر اشاره شده بود.»

وی در عین حال ابتلای معلمان به کرونا در مدرسه را نیز تکذیب کرد.

او همچنین افزود که آموزش ‌و ‌پرورش در همه فعالیت‌های خود با وزارت بهداشت «هماهنگ» است و در صورت منع فعالیت مدارس از سوی وزارت بهداشت، مدارس تعطیل خواهد شد.

اما آقای حاجی‌میرزایی در حالی ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا را انکار کرده که پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران، گفته است: «به کرات در این چند روز معلم و دانش‌آموز مبتلا به کرونا داشتیم.»

بیمارستان مسیح دانشوری یکی از مراکز تخصصی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در تهران است.

به گزارش روزنامه همشهری، آقای طبرسی با انتقاد از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ایران، در مورد پخش شدن کرونا در مدارس به علت بیماری معلمان و دانش‌‌آموزان هشدار داده است.

با آن که مدارس در ایران باز شده، شمار قابل توجی از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدارس خودداری کرده‌اند و آموزش ‌و ‌پرورش نیز اعلام کرده حضور دانش‌آموزان در مدرسه منوط به رضایت والدین آنها است.