زهرا رهنورد اعدام نوید افکاری را «قتل بی‌رحمانه» نامید

وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی یادداشتی از زهرا رهنورد منتشر کرده که در آن اعدام نوید افکاری را «قتل بی‌رحمانه» نامیده است.

خانم رهنورد که از نزدیک به ۱۰ سال پیش به همراه همسرش آقای موسوی، از رهبران جنبش سبز، در حصر خانگی است، در یادداشت خود گفته است «ملت در این ایام سوگواری از غم، اعدام‌های ظالمانه، و زندان‌ها و احکام کینه‌جویانه ‌و بی‌دلیل و طویل‌المدت بی‌تابند».

وی عنوان کرد: «مردم دردمند گرفتار فقر، بیماری‌، تحریم‌های ظالمانه، و شکاف‌های طبقاتی و جنسیتی و محیط پلیسی و تورم لجام گسیخته و بی‌اعتنایی مسئولان به مسائل آنان و به‌ویژه بعد از قتل بی‌رحمانه نوید افکاری، جوان ورزشکار میدان‌های کشتی، دلشان داغدار و طاقتشان طاق است.»

خانم رهنورد در ادامه این یادداشت خواهان «آزادی زندانیان سیاسی و امنیتی، حذف فضای امنیتی، پرونده سازی و اعتراف‌گیری اجباری، قطع زندان‌های انفرادی و شکنجه زندانیان بی‌پناه و نیز سرو سامان بخشیدن به وضع زندان‌ها» شده است.

وی همچنین بر لزوم آزادی‌های اجتماعی و حذف گشت ارشاد و کنترل‌های مختلف بر زندگی مردم، آزادی قلم و بیان و اندیشه و ‌مطبوعات، و نیز سیاست خارجی دوست محور و ترک دشمنی با همسایه‌ها و منطقه و جهان تاکید کرده است.

خانم رهنورد در نهایت خواستار اقدامات اقتصادی فوری و‌ نیز دراز مدت معطوف به رفاه زحمتکشان، کارگران، مستضعفان و همه مردم و خودداری از خصوصی‌سازی اموال ملی در شرایط کنونی شده است.