نقدی: در قضیه سقوط هواپیمای اوکراینی می‌توانستیم بگوییم اشتباهی نشده

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به ماجرای سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند موشکی سپاه می‌گوید قرائن بسیاری وجود داشته که ما می‌توانستیم «خودمان را به آن آویزان کنیم و بگوئیم اشتباهی انجام نشده و دشمن جنگ الکترونیک کرده است».

سردار محمدرضا نقدی با حضور در یک برنامه سوال و جواب در صدا و سیمای ایران، روز جمعه مدعی شد که سپاه از این روش استفاده نکرد و با مردم صادق بود.

اظهارات وی در حالی است که ایران پس از سه روز انکار و پنهانکاری، نهایتا در پی انتشار گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی برخی کشورها و انتشار فیلم لحظه برخورد موشک به هواپیما، اعتراف کرد که این هواپیما با پدافند هوایی سپاه سرنگون شده است.

ایران همچنین برای ماه‌ها از تحویل جعبه سیاه هواپیما خودداری کرد.

آقای نقدی گفت رسانه‌هایی که روش دشمن را در «لاپوشانی‌ها و در کلاهبرداری و عواف‌فریبی‌ها» می‌بینند انتظار دارند که ما هم همان‌طور عمل کنیم در حالی که ما با مردم‌مان صادقیم، «اشتباه کردیم، می‌گوئیم اشتباه کردیم».

ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از تهدید بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی به سکوت و بازداشت و حکم حبس برای معترضان به این حادثه در ایران منتشر شده است.

پرواز شماره ۷۵۲ با هواپیمای اوکراینی بامداد ۱۸ دی سال گذشته با شلیک پدافند سپاه پاسداران در اطراف فرودگاه «امام خمینی» سرنگون شد و ۱۷۶ سرنشین آن، از جمله شهروندان خارجی و دو تابعیتی جان باختند.