احتمال دو برابر شدن شمار قربانیان کرونا در جهان تا توزیع گسترده واکسن

تصاویر قربانیان ویروس کرونا در روسیه

مایک رایان، رئیس برنامه امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی، می‌گوید تا زمان استفاده گسترده از واکسن کرونا در جهان، احتمالا شمار قربانیان این ویروس دو برابر شده و به ۲ میلیون نفر برسد.

تاکنون مرگ حدود ۹۹۰ هزار نفر در جهان به ثبت رسیده است.

وی همچنین گفت مذاکرات با چین به منظور ورود این کشور به طرح تامین مالی واکسن کرونا برای تولید و توزیع سریع در سطح جهانی در حال انجام است.

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی سازمان بهداشت جهانی، اخیرا اعلام کرد که از این سازمان خارج می‌شود و کمک‌های مالی خود را نیز به این سازمان متوقف می‌کند.

آمریکا می‌گوید این سازمان به «بازیچه‌ای» در دست چین تبدیل شده و دولت کمونیستی پکن مواضع و دیدگاه‌های خود را به سازمان بهداشت جهانی دیکته می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی اول مهر ماه اعلام کرد حدود ۱۵۶ کشور به یک طرح جهانی برای توزیع عادلانه واکسن‌ مقابله با بیماری کووید-۱۹ پس از تولید آن پیوستند، اما چین و ایالات متحده، هنوز به این طرح ملحق نشده‌اند.

این برنامه موسوم به کوواکس (کوکس) قصد دارد تحویل دو میلیارد دوز واکسن را در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ محقق سازد و در این برنامه، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد آسیب‌پذیر در اولویت هستند.