حسین شریعتمداری از آیت‌الله سیستانی انتقاد کرد

حسین شریعتمداری

در پی دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق با آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعه، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، با انتشار یادداشتی در انتقاد از او، درخواست برای نظارت سازمان ملل بر انتخابات را «دون ‌شأن و جایگاه» او توصیف کرد.

آقای شریعتمداری در این یادداشت با تشبیه خود به هدهد در برابر سلیمان نبی که بنا به آیات قرآن از چیزی خبر داشت که سلیمان از آن آگاهی نداشت، نوشت به‌اقتضای نوع کارش در جریان مسائلی قرار می‌گیرد که بعید نیست از نگاه برخی بزرگان پنهان مانده باشد.

به‌نوشته مدیر روزنامه کیهان، آیت‌الله سیستانی در دیدار با جنین هینیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواسته است که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل انجام شود.

پیش از این دفتر آقای سیستانی، روز ۲۳ شهریور، با انتشار متن سخنان او در این دیدار به‌نقل از این مرجع تقلید شیعیان نوشت نظارت و کنترل بر انتخابات باید «به صورت جدی و با هماهنگی بخش مربوطه در هیئت سازمان ملل متحد صورت گیرد».

مدیر روزنامه کیهان در یادداشت خود همچنین نوشته است: «دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوش‌بینی به بیگانگان است.»

حسین شریعتمداری در پایان یادداشت خود نوشته است که باور دارد «در گزارش ملاقات ایشان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اشتباهی رخ داده» و انتظار دارد این بخش از گزارش تصحیح شود.

حسین شریعتمداری از سال ۱۳۷۲ با حکم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده آقای خامنه‌ای در مؤسسه کیهان است.