ایران در مورد گروه «آموزش‌دیده سپاه» در عربستان: پرونده‌سازی دروغین است

سعید خطیب‌زاده اتهام عربستان را «سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی» علیه ایران دانسته است.

یک روز پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد در ماه جاری یک «هسته تروریستی» آموزش‌دیده توسط سپاه پاسداران را متلاشی کرده است، سخنگوی وزارت خارجه ایران به این خبر واکنش نشان داد.

سعید خطیب‌زاده روز سه‌شنبه هشتم مهر، حکومت سعودی را متهم به «کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی»، انجام «نمایشی دست چندم»، «پرونده‌سازی دروغین»، «اتهام‌زنی‌های تکراری، کلیشه‌ای و بی‌ارزش»، و «سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی» علیه ایران «برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست‌خورده خود» کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او اعلام این خبر را «در امتداد مواضع بی اعتبار و تکراری این کشور طی سال‌های گذشته» نامید و گفت که این «راهی نیست که عربستان را به مقصد برساند».

عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد در ماه جاری یک «هسته تروریستی» آموزش‌دیده توسط سپاه پاسداران را متلاشی کرده و یک سخنگوی امور امنیتی عربستان گفت که ۱۰ عضو این هسته بازداشت شده‌اند و از آنها سلاح و مواد منفجره ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سخنگو که نامش فاش نشده است گفته که سه نفر از دستگیرشدگان در ایران آموزش دیده بودند و بقیه «وظایف گوناگونی در این هسته داشته‌اند».

در بیانیه سخنگوی یاد شده آمده که اعضای این هسته به مدت چند هفته در اواخر سال ۲۰۱۷، «در پایگاه‌های سپاه پاسداران در ایران آموزش نظامی و میدانی دیده‌ بودند، از جمله اینکه چطور مواد منفجره بسازند».

این بیانیه می‌افزاید: سلاح‌ها و مواد منفجره ضبط شده از این افراد در یک خانه و یک مزرعه انبار شده بود.

ریاض پیش از این نیز ایران را در رابطه با یک رشته حملات به تاسیسات نفتی و همچنین نفتکش‌های خود در خلیج فارس متهم کرده بود. اتهام‌هایی که جمهوری اسلامی آنها را رد می‌کند.