آمریکا دو مقام ارشد حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مقام رسمی حزب‌الله لبنان را که یکی از آنها به عنوان یک فرمانده ارشد نظامی در جنوب این کشور فعالیت می‌کرد، تحریم کرد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه، دوم آبان، نام این فرمانده را نبیل قائوک گزارش کرده است.

وی عضو شورای اجرایی حزب‌الله لبنان است که هنگام اشغال جنوب لبنان از سوی اسرائیل طی سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ همراه با حسن البغدادی به عنوان فرماندهان حزب‌الله منصوب شدند.

آمریکا، گروه مسلح حزب‌الله لبنان را که تحت حمایت ایران قرار دارد و در لبنان نیز دارای نفوذ گسترده‌ای است، از جمله گروه‌های تروریستی می‌داند.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و معاون این گروه، پیش از این از سوی آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریكا از این رو قائوک و بغدادی را تحریم کرده که جزو اعضای شورای حزب‌الله هستند و با تدوین «سیاست‌های» این گروه، بر همه فعالیت‌های حزب‌الله از جمله فعالیت‌های نظامی آن نظارت می‌كنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا قائوک را ستایش‌‌‌گر عملیات چریکی حزب‌الله و مخالف حضور آمریکا در خاورمیانه معرفی کرده که سخنرانی‌های تند و تهدیدآمیزی درباره جنگ با اسرائیل داشته است.

بر اساس این گزارش، بغدادی نیز ضمن دفاع از حمله به منافع آمریکا، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را به خاطر حمله به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه، مورد ستایش قرار داده است.

با قرار گرفتن این افراد در فهرست تحریم‌ها، دارایی‌های احتمالی آنها در ایالات متحده مسدود و شهروندان آمریکا از هرگونه معامله با آنها منع می‌شوند.