فرمانده پلیس ایران: خانه خاوری را پیدا کردیم ولی پلیس کانادا همکاری نکرد

حسین اشتری، فرمانده پلیس ایران گفته است ماموران حکومت ایران تاکنون دو بار محل سکونت محمودرضا خاوری در کانادا را پیدا کرده‌اند ولی پلیس کانادا برای دستگیری او همکاری نکرده است.

او که شامگاه شنبه ۳ آبان در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، محل سکونت مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران را «داخل شهرک و روستایی خارج از شهر» اعلام کرد ولی به شهر محل سکونت آقای خاوری اشاره نکرد.

آقای اشتری همچنین بدون اشاره به نام خاصی، گفته است برخی متهمان خارج از کشور، «جنبه سیاسی پیدا کرده و از آنها برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.»

محمودرضا خاوری از متهمان پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که شهریور سال ۹۰، قبل از بازداشت و محکومیت از کشور فرار کرد و به کانادا گریخت. بر اساس برخی گزارش‌ها، یکی از معاونان وزارت اطلاعات از خروج او از کشور مطلع بوده است.

خاوری در جریان رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی از سوی دادگاه انقلاب و بطور غیابی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰سال حبس،بابت دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس و جزای نقدی معادل مبلغ رشوه دریافتی، رد مال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.