نخستین جلسه دادگاه مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده برگزار شد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده از برگزاری نخستین جلسه دادگاه مهراوه، فرزند آنها با شکایت یکی از ماموران زندان اوین خبر داد.

آن‌طور که آقای خندان روز دوشنبه، پنجم آبان در فیس‌بوک نوشته، نخستین جلسه دادگاه در شعبه ١١٧٥ مجمتع قضايی قدس برگزار شده و شاکی پرونده نیز فاطمه حسين‌پور، از ماموران بند زنان زندان اوين است.

مهراوره خندان، فرزند نسرین ستوده و رضا خندان، تابستان سال گذشته و پس از اعتراض به برخورد یکی از ماموران بند زنان زندان اوین که معترض حجاب او شده بود، چند ساعت بازداشت و پس از تامین قرار وثیقه، به طور موقت آزاد شده بود.

به نوشته رضا خندان، قاضی دادگاه از «شاکیان» مهراوه خواسته است که «سی دی حاوی ویدئوی سالن ملاقات در روز مورد نظر» را به دادگاه بدهند «تا قاضی پرونده براساس آن و سایر دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رای» کند.

به گزارش همسر نسرین ستوده، به موازات جلسه دادگاه، «مددكار زندان قرچک و نماينده قضايی زندان اوين درخواست سازش و انصراف از ادامه پرونده را داشتند» که با مخالفت مهراوه خندان مواجه شده است.

نسرین ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است، اخیرا از زندان اوین به زندان قرچک منتقل شده است.