کرونا در ایران؛ ۶۹۴ بیمارستان درگیر هستند، ۲۵درصد پرستاران مبتلا شده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۵ درصد پرستاران ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند، گفته است ۶۹۴ بیمارستان کشور درگیر بحران شیوع بیماری کرونا هستند.

به گقته سیما سادات لاری، تا روز ۱۵ مهرماه، از مجموع پرستارانی که درگیر این بحران هستند، ۳۱۶۵ پرستار مرخصی استعلاجی گرفته و به قرنطینه دو هفته‌ای رفته‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده، تاکنون ۲۶ هزار و ۹۶۹ تخت بستری عادی و ۵۹۰۰ تخت ویژه از سوی بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز همچنین خبر داد که ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته، جان ۳۴۶ نفر دیگر را در ایران گرفت.

او که روز سه‌شنبه ۶ آبان آمار رسمی کرونا در ایران را ارائه می‌داد، از شناسایی ۶۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز خبر داد که رکورد تازه‌ای در شناسایی بیماران جدید محسوب می‌شود.

با احتساب آمار ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران به ترتیب، ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر و ۳۳ هزار و ۲۹۹ تن است.

آمارهای رسمی مرتبط با کرونا از سوی وزارت بهداشت ایران در حالی اعلام می‌شود که برخی مقام‌های رسمی در ایران آمار واقعی مبتلایان و مرگ و میر کرونا را تا ۴ برابر آمار رسمی برآورد کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.