ارتش آمریکا اطلاعات مکان‌یابی افراد را «از اپلیکیشن‌های محبوب مسلمانان می‌خرد»

یک گزارش خبری می‌گوید که ارتش ایالات متحده در حال خرید اطلاعات خصوصی جمع‌آوری شده از اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان است، از جمله چند اپلیکیشن ویژه مسلمانان که تقریباً ۱۰۰ میلیون بار بارگیری شده‌اند.

تحقیقی که در این مورد توسط مجله آنلاین «مادربورد» انجام شده و جزئیات آن در شبکه‌های خبری چون الجزیره بازتاب یافته است نشان می‌دهد که «ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده» اطلاعات مکان‌یابی افراد را از چندین شرکت مختلف تهیه می‌کند.

بنابر این گزارش، محبوب‌ترین اپلیکیشن در میان افرادی که هدف فعالیت مکان‌یابی این ستاد بوده‌اند، یک برنامه کاربردی نماز و قرآن به نام «مسلم پرو» (Muslim Pro) است که بیش از ۹۸ میلیون بار در سراسر جهان بارگیری شده است. اپلیکیشن‌های دیگر شامل برنامه‌هایی چون همسریابی مسلمانان است.

به نوشته الجزیره، ارتش آمریکا این گزارش خبری را تأیید کرده است و تیم هاوکینز، فرمانده نیروی دریایی ارتش آمریکا، می‌گوید« «دسترسی ما به این نرم‌افزار برای پشتیبانی از نیازهای مأموریتی نیروهای عملیات ویژه در خارج از کشور صورت می‌گیرد».

بنابر گزارش‌ها، یکی از شرکت‌های دخیل در فروش داده‌های مکان افراد، شرکت «ایکس-مد» (X-Mode) گفته است که ماهانه ۲۵ میلیون دستگاه را در داخل ایالات متحده و ۴۰ میلیون دستگاه را در جاهای دیگر - از جمله در اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین و منطقه آسیا و اقیانوسیه - ردیابی می‌کند.