حمله روحانی به منتقدانش: برخی مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند

رئیس ‌جمهوری ایران بدون اشاره به نام فرد یا گروهی خاص، عده‌ای را متهم کرد که با هدف آماده کردن «فضا» برای انتخابات سال ۱۴۰۰ و «ضربه‌ زدن» به دولت وی، «مجانی» در حال «تطهیر» آمریکا هستند.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه، ۲۸ آبان، گفت: «برخی از رسانه‌های خارجی پول می‌گیرند و آمریکا را تطهیر می‌کنند، اما عده‌ای مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند. به خاطر این که به دولت صدمه بزنند و فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کنند.»

وی خطاب به این افراد افزود که هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در ایران «مانده» و نباید «یاس، در جامعه، ترویج» داده شود.

روحانی به کنایه افزود: «اشکالی ندارد برای انتخابات خودتان هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، اما ایجاد روحیه یاس در جامعه خیانت ملی است.»

رئیس‌ جمهوری ایران در ادامه دولت دونالد ترامپ را «جنایتکار و کینه‌توز» توصیف کرد و از مخالفان دولت خود خواست «به اسم نقد، قواعد بازی سیاسی را به هم نزنیم».

اشاره وی به انتقادات محافظه‌کاران نسبت به عملکرد دولت است که بدون اشاره به تحریم‌ها، عملکرد دولتمردان را عامل اصلی شرایط اقتصادی فعلی ایران می‌بینند.