سازمان بسیج به «واردات و قاچاق گسترده‌ ماسک‌های چینی» اعتراض کرد

سازمان بسیج اصناف در نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن از ورود و «قاچاق» گسترده ماسک‌های چینی در بندر جنوبی ایران خبر داده و نوشته است این روند «قطعا منجر به شکست» تولید ماسک در داخل کشور می‌شود.

در این نامه که روز دوشنبه ۲۴ آذر در خبرگزاری مهر منتشر شده، آمده که ماسک‌های چینی از «بندر گناوه و سایر بنادر کشور به صورت قاچاق» وارد شده و «از طریق کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام» در استان‌های جنوبی ایران و تهران به فروش می‌رسد.

سازمان بسیج مستضعفین در دوران شیوع کرونا در ایران، پایگاه‌های متعددی را به تولید و فروش ماسک اختصاص داد.

در همین زمینه، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز ۲۶ آبان از تولید روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک در کارگاه‌های تولیدی این تشکیلات نظامی خبر داد.

فرماندهان بسیج می‌گویند که برای تولید این میزان ماسک ۵۰۰ کارگاه راه‌اندازی کرده‌اند و این طرح «اشتغال‌زایی بالایی» برای بسیجیان داشته است.

سازمان بسیج اصناف با اشاره به همین روند گفته است ادامه ورود ماسک‌های چینی «آسیب جدی و غیرقابل جبران» به «سرمایه‌ها و نیروهای به کارگیری شده» می‌زند و باید واردات متوقف شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، قیمت ماسک چینی در بازار ایران ۶۰۰ تومان است و قیمت ماسک تولید داخل به حداقل ۱۳۰۰ تومان رسیده است.