زهرا رهنورد: جوان‌کشی و خونریزی سیستماتیک برای دولتمردان پیش‌ پا افتاده شده است

زهرا رهنورد، از رهبران جنبش سبز در سال ۸۸ 

زهرا رهنورد، از رهبران جنبش سبز در سال ۸۸ که در حصر خانگی به سر می‌برد، در بیانیه‌ای که درباره اعدام روح‌الله زم نوشته است که «جوان‌کشی» و «سرکوب آدم‌ها» برای دولتمردان جمهوری اسلامی «امری پیش‌ پا افتاده شده» است.

او در این پیام که روز یک‌شنبه ۳۰ آذر ماه در وب‌سایت کلمه منتشر شده، تاکید کرده است که این روند در جمهوری اسلامی «به خونریزی سیستماتیک تبدیل شده است».

خانم رهنورد روح‌الله زم را «افشاگر رانت‌ها و فسادها» توصیف کرده و در حالی که «مفسدین، رانت‌خواران و چپاولگران» در داخل و خارج از کشور «سرگرم داد و ستد و غارت هستند»، جمهوری اسلامی این روزنامه‌نگار معترض را دزدیده و «به بند و شکنجه» کشیده و اعدام کرده است.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران بامداد روز ۲۲ آذر امسال از روح‌الله زم خبر داد. آقای زم که در فرانسه پناهنده بود مهرماه پارسال در جریان سفری به عراق توسط ماموران امنیتی ایران ربوده شد.

ربودن، پخش اعترافات اجباری، روند غیرشفاف دادگاه و اعدام روح الله زم واکنش های جهانی گسترده‌ای در پی داشته است و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی و مدنی آن را محکوم کردند.