یک سناتور آمریکایی: حمله سایبری علیه وزارت خزانه‌داری آمریکا «قابل توجه» است

ران وایدن، سناتور دمکرات از ایالت اورگان

یک سناتور ارشد آمریکایی روز دوشنبه اول دی‌ماه گفت حمله سایبری گسترده‌ به چند آژانس دولتی آمریکا که ظن آن می‌رود کار هکرهای روسیه باشد، شدید بوده و به‌ویژه به شبکه‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نفوذ جدی صورت گرفته است.

سناتور ران وایدن، ارشدترین سناتور دمکرات در کمیته مالی سنا، این حمله دیجیتالی را «قابل توجه» توصیف کرد و گفت که هنوز وسعت نفوذ و رخنه‌ای که به وزارت خزانه‌داری شده «مشخص نیست».

او افزود: در این حملات، ده‌ها ای‌میل این وزارتخانه به خطر افتاده؛ از جمله در یک بخش اداری که ارشدترین مقام‌های این وزارتخانه را در خود جای داده است.

آقای وایدن گفت علاوه بر این، به نظر می‌رسد هکرها موفق به سرقت رمزهای مهم سِرورهای دولتی ایالات متحده نیز شده‌اند.

این سناتور ارشد سپس گفت که «خزانه‌داری هنوز از تمام اقدامات انجام شده توسط هکرها یا این‌که دقیقاً چه اطلاعاتی را به سرقت برده‌اند، آگاهی ندارد».

مقامات ارشد آمریکا، از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه، و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، هکرهای سازمان اطلاعات روسیه را عامل این عملیات پیچیده می‌دانند، اما مسکو دست داشتن در این عملیات را رد کرده است.

با این حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، جدی بودن و تأثیر این حمله سایبری و همچنین مسئولیت روسیه در این زمینه را زیر سؤال برده است.

او در مقابل، با این اظهارنظر که «احتمالاً چین در این عملیات دست داشته»، نظری مخالف با مقامات و کارشناسان دولت خود بیان کرده است.