امیر عبدالهیان: قاسم سلیمانی در خواب نقشه حمله به اسرائيل را نشان می‌داد

حسین امیرعبدالهیان، سخنگوی ستاد قاسم سلیمانی

حسین امیرعبدالهیان، سخنگوی ستاد قاسم سلیمانی گفته است که در جریان جنگ سوریه، قاسم سلیمانی «بعضی شب‌ها به خواب دوستان» می‌آمده و «نقشه راه اجرای عملیات» علیه اسرائيل را نشان می‌داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبدالهیان این سخنان را شامگاه چهارشنبه ۱۰ دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرده و منبع گفته‌های خود را «برخی دوستان» در سوریه اعلام کرده است.

در روزهای اخیر، همزمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، مصاحبه‌ها و خاطرات زیادی در ستایش فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده است که قابلیت راستی‌آزمایی ندارند و اغلب بدون جزییات و منبع دقیق هستند.

علی شیرازی، نماینده پیشین خامنه‌ای در نیروی قدس سپاه نیز در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های سلیمانی در خارج از ایران گفته است که یک بار در جریان سفر قاسم سلیمانی به افغانستان، خلبان هواپیمای حامل او به اشتباه در فرودگاه طالبان نشسته بود ولی قاسم سلیمانی «خم به ابرو نیاورد» و فقط «به خلبان تذکر کرد اشتباه نشستی».

حسین امیرعبدالهیان همچنین گفته است در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، ۱۶ هزار برنامه «با حرکت‌های خودجوش مردمی» اجرا یا آماده شده است.

آقای امیر عبداللهیان به منابع مالی و میزان هزینه‌ای که برای اجرای این برنامه‌ها شده است، اشاره‌ای نکرده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ۱۳ دی‌ماه سال گذشته در حمله پهپادهای آمریکایی در نزدیک فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی مهندس، یکی از فرماندهان ارشد گروه «بسیج مردمی» (حشد الشعبی) عراق، کشته شد.

منبع: ایرنا، فارس / ر.ح