امجد: علیه حوزه علمیه فاسد خواهم شورید

محمود امجد، استاد اخلاق و عرفان حوزه، روز دوشنبه در پستی اینستاگرامی نوشت که قصد دارد علیه حوزه‌ علمیه «فاسد» و «عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان» بشورد.

آقای امجد در متنی دست‌نویس که عکس آن در اینستاگرام منتشر شده نوشت: «به حول و قوه حضرت حق بنا دارم در تاسی به حضرت ختمی مرتبت، شفاف و عریان به جهاد اکبر احقاق حق و ابطال باطل قیام کنم.»

در این دست‌نوشته که روز دوشنبه، ۱۵ دی، منتشر شده، همچنین آمده که تبعات این «شورش» نیز برای وی اهمیتی ندارد.


این روحانی که از شاگردان روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است، نوشته «علیه این حوزه فاسد و مفسد و همه عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان خواهم شورید. هرچه باداباد.»

محمود امجد پس از اعدام روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، در پیامی ویدئویی، وی را «مظلوم» خواند و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم «همه کشتارها» از سال ۱۳۸۸‌ تاکنون دانست.

پس از درخواست وی از آقای خامنه‌ای برای گذر از «استبداد رای» و «توبه»، جامعه مدرسین حوزه علمیه و علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، با انتشار بیانیه‌هایی، اظهارات وی را محکوم کردند.

محمود امجد از روحانیون شناخته‌شده است که جلسات سخنرانی وی در امامزاده صالح تهران برپا می‌شد و برای مدتی امام جمعه نهاوند و سپس نماینده روح‌الله خمینی در غرب ایران (منطقه ۷) بود.

پس از حمله به کوی دانشگاه تهران (تیرماه ۱۳۷۸)، و به‌ویژه پس از انتخابات ۱۳۸۸ و سرکوب خونین معترضان، دیدگاه انتقادی امجد محسوس شد. محمود امجد در سال ۹۴ از ردصلاحیت‌شدگان مهم انتخابات خبرگان بود.

منبع: اینستاگرام، رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.