انتقاد روسیه از ادامه «حملات هوایی اسرائیل» در سوریه

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه از حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع مرتبط با ایران در سوریه انتقاد کرد.

او گفت که اسرائیل باید اطلاعات مربوط به چنین تهدیدهایی از خاک سوریه را در اختیار مسکو قرار دهد تا روسیه بتواند آنها را «خنثی» کند.

به گزارش وب‌سایت خبری اسپوتنیک، آقای لاوروف گفت: «همکاران عزیز اسرائیلی ما، اگر اطلاعاتی دارید که کشور شما از خاک سوریه با تهدیدهایی روبه‌رو است، آنها را فوراً گزارش دهید و ما برای خنثی کردن تهدیدها همه اقدامات را انجام خواهیم داد.»

او که در یک نشست خبری سخن می‌گفت تأکید کرد که کشورش نمی‌خواهد که کشور جنگ‌زده سوریه تبدیل به صحنه جنگ اسرائیل و ایران شود.

این سخنان آقای لاوروف در حالی بیان می‌شود که منتقدان می‌گویند روسیه خود در جریان پشتیبانی عمدتاً‌ هوایی خود از حکومت بشار اسد در سوریه خرابی و تلفات بسیاری به‌ بار آورده‌ است.

در همین حال روزنامه جروزالم‌پست روز دوشنبه با اشاره به این سخنان تازه سرگئی لاوروف نوشت که اسرائیل همواره پیش از حمله به تهدیدهای امنیتی در سوریه، روسیه را مطلع کرده است.

در تازه‌ترین مورد، ناظر حقوق بشر سوریه گزارش داد که در «حملات اسرائیل» در ۲۴ دی‌ماه به شرقی‌ترین منطقه سوریه، ۵۷ تن کشته و ۳۷ نفر دیگر زخمی شدند که دست‌کم ۱۱ تن از کشته‌شدگان جزو نیروهای لشگر فاطمیون بودند.

یک روز بعد از آن، فرمانده لشگر فاطمیون گزارش‌های کشته شدن شماری از نیروهایش در این بمباران را تکذیب کرد.