اتحادیه اروپا ارتباط واکسن فایزر با مرگ پس از واکسیناسیون را رد کرد

سازمان هماهنگ‌کننده داروها در اتحادیه اروپا می‌گوید هنوز هیچ رابطه‌ای میان مرگ پس از واکسیناسیون با تزریق واکسن کرونا ساخت دو شرکت فایزر و بیو.ان.تک نیافته است.

خبرگزاری فرانسه همچنین روز جمعه نوشت که این سازمان اعلام کرده در بررسی‌های اولیه، هیچ عارضه جانبی پس از دریافت این واکسن مشاهده نشده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که گزارش‌هایی مبنی بر مرگ ده‌ها سالمند در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی پس از دریافت نخستین دوز واکسن فایزر و بیو.ان.تک علیه کرونا به رسانه‌ها راه یافت.

سازمان هماهنگ‌کننده دارو در اتحادیه اروپا اعلام کرده که این موارد مرگ را بررسی کرده و هیچ ارتباطی میان آنها و تزریق واکسن کرونا پیدا نکرده است.

بر اساس این گزارش، این سازمان افزوده که مرگ این سالمندان نگرانی بابت ایمنی واکسن ساخت این دو شرکت آمریکایی و آلمانی ایجاد نمی‌کند.

آژانس دارویی نروژ نیز پیشتر گزارش داده بود که متخصصان این کشور در حال بررسی پرونده فوت ۲۳ نفر از سالمندانی هستند که که واکسن کرونای فایزر را تزریق کرده‌ بودند.

این آژانس تاکید کرده بود که عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا ممکن است به «جدی‌تر شدن سیر بیماری» در برخی سالمندان منجر شود.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا واکسن ساخت این دو شرکت را تائید کرده و از هفته‌های گذشته برنامه واکسیناسیون در کل کشورهای اروپایی آغاز شده است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.