سفر قالیباف به مسکو برای «گفت‌وگو درباره برجام و ارسال پیام» ایران به پوتین

محمدباقر قالیباف، رئيس ‌مجلس ایران، روز یک‌شنبه، ۱۹ بهمن، به مسکو می‌رود تا پیام رهبر جمهوری اسلامی را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، برساند

خبرگزاری ایسنا به نقل از مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نوشته است این سفر سه روزه است و «مواضع صریح نظام درخصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه و فروش نفت» مطرح خواهد شد و پیام رهبر حکومت ایران نیز به نماینده ویژه پوتین داده می‌شود.

سفر به روسیه، اولین سفر خارجی آقای قالیباف در مقام رئيس مجلس است و او قرار است با ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه دیدار کند.

به طور معمول ارسال پیام‌های ایران به روسیه از طریق محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، و علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی، انجام شده است.

محمدجواد ظریف روز ۷ بهمن امسال به روسیه سفر و با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد ولی گزارشی از دیدار او با پوتین منتشر نشد.

پیش از این روزنامه همشهری خبر داده بود که مقام‌های دولت روسیه با توجه به «احتیاط‌های» پوتین «در حفظ سلامتی‌اش» گفته بودند فردی که قصد دیدار با پوتین دارد، باید ۱۵ روز در قرنطینه بماند و برای حل این مشکل پیشنهاد شد که قالیباف در تهران و فرودگاه روسیه تست کرونا بدهد ولی آقای توانگر به خبرگزاری ایسنا گفته است که قالیباف پروتکل‌های بهداشتی مربوط به دیدار با پوتین را نپذیرفته است.

به گفته این نماینده مجلس، به همین دلیل «پیامی که رئیس مجلس در این سفر حامل آن هستند، در دیدار با نماینده معرفی شده توسط پوتین طرح خواهد شد».

محمدباقر قالیباف هفته اول آبان‌ماه امسال به بیماری کرونا مبتلا شده بود.