توفان توییتری کاربران ایرانی در اعتراض به در بند ماندن عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان

عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان

کاربران ایرانی شبکه اجتماعی توییتر، شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، با به راه انداختن توفان توییتری «عالیه_مطلب_زاده» خواستار آزادی این عکاس، خبرنگار و فعال حقوق زنان زندانی در اوین شدند.

علاوه‌بر موج اعتراض کاربران در آستانه سالروز تولد خانم مطلب‌زاده، سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با انتشار یادداشتی در توییتر، خواستار پایان دادن به «سرکوب آزادی اطلاع‌رسانی» و «زندانی کردن روزنامه‌نگاران» توسط حکومت ایران شد.

این سازمان مستقر در فرانسه می‌افزاید که «جای عالیه مطلب‌زاده، روزنامه‌نگار و مدافع حقوق زنان، زندان نیست».

عالیه مطلب‌زاده در تاریخ بیستم مهرماه سال جاری، در میانه بحران شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران، برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

خانم مطلب‌زاده به عنوان نایب‌رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران و از اعضای عضو کمپین یک میلیون امضا در سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت دو اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در نهایت، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر تایید شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اولین‌بار خانم مطلب‌زاده را در تاریخ ششم آذرماه ۹۵ به صورت تلفنی احضار کرده و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده بود.

عالیه مطلب‌زاده اواخر آذرماه همان سال با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات آزاد شده بود.

با استفاده از توییتر و گزارش سایت هرانا/ آ.ت/ س.ن