ایران دوباره بازداشت کارمند کنسولگری خود در استانبول را تکذیب کرد

نمایی از ورودی کنسولگری ایران در شهر استانبول ترکیه

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوباره اخبار منتشره درباره بازداشت یکی از «کارکنان کنسولگری ایران در استانبول» در ارتباط با پرونده قتل مسعود مولوی را تکذیب کرد.

او که صبح روز دوشنبه، ۲۷ بهمن در یک نشست خبری سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه «نمی‌تواند چنین اتفاقی بیفتد، چرا که خلاف رویه‌ها است»، فرد بازداشت‌شده را «یکی از اتباع ایران» معرفی کرد که هنگام ورود به ترکیه بازداشت شده است.

آقای خطیب‌زاده روز ۲۳ بهمن نیز بازداشت دیپلمات یا کارمند کنسولگری ایران در ترکیه را تکذیب کرده بود.

پیش از این، روزنامه صباح، چاپ ترکیه گزارش داده بود که محمودرضا ناصرزاده، دیپلمات ایرانی به اتهام مشارکت در قتل مسعود مولوی وردنجانی شهروند ایرانی در ترکیه در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است.

طبق این گزارش، آقای ناصرزاده متهم است که اسناد شناسایی جعلی به علی اسفنجانی که مغز متفکر طرح قتل آقای مولوی وردنجانی بود تحویل داده است که قاچاقی به ایران فرار کند.

مسعود مولوی وردنجانی ۲۳ آبان سال ۹۸ در محله شیشلی استانبول هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. قاتل یک گلوله به قلب و یک گلوله به پای آقای مولوی شلیک کرده بود.

روزنامه صباح نوشته بود که آقای مولوی مامور سابق اطلاعاتی ایران بود و بعد از سفر به ترکیه، از طریق فضای مجازی دست به افشاگری در زمینه فساد مقامات ایران می‌زد.

مقام‌های دولت ترکیه تاکنون به صورت رسمی درباره این پرونده اظهارنظر نکرده‌اند ولی روز شنبه ۲۵ بهمن خبرگزاری آناتولی ترکیه تصاویر یک دوربین مداربسته در فرودگاه استانبول را منتشر کرد که لحظات بازداشت آقای ناصرزاده را نشان می‌داد.